Column: Wijnen, Wijnen, Wijnen!

Martien van het populaire SBS-programma Chateau Meiland zegt dat hij een HELE dag bij een wijnboer is geweest om daar wijn te proeven en zijn favoriete huiswijnen te selecteren.

De keuze viel op een Merlot, Chardonnay en een fruitige rosé. Na een interieurlijn (zie website)  lag het voor de hand dat – als je zo vaak Wijnen, Wijnen, Wijnen! roept – je natuurlijk ook een eigen (huis) wijn op de (Nederlandse) markt moet brengen.

En zie daar: Wijnvoordeel duikt uit het niets op om de ‘helpende’ hand toe te steken. Na de soap met de familie Pos  in Chili, waar Wijnvoordeel aan de touwtjes trok maar niet naar voren trad om vooral het fabeltje dat de ‘Posjes’ de spreekwoordelijke Hollandse koopmansgeest met Chileense wijn gestalte hebben gegeven, niet te verstoren.  Nu dus Wijnvoordeel die waarschijnlijk al veel langer het project met Chateau Meiland aan het voorbereiden waren.

Leuk voor Martien dat hij een dag bij een wijnboer heeft doorgebracht om te proeven. En dat de wijnboer hem zelfs toestond om de naam ‘La Famille Meiland’ op het etiket te plaatsen… Het moet niet gekker worden.

Het programma wordt door een miljoen kijkers gevolgd. Logisch dat de marketeers van Wijnvoordeel eurotekens in hun ogen kregen. Hoe je dan moet communiceren, kun je gerust aan de ‘wijncowboys’ in het Friese Gorredijk over laten. Ze zijn experts in het opkloppen van de kwaliteit en schuwen daarbij hilarische en niet ter zake doende beschrijvingen niet.

Martien wordt niet gestoord door kennis van zaken als het wijn betreft en daar slaat Wijnvoordeel een slaatje uit.

Meer: klik hier 

Vorige column: klik hier.

Jan Rook

 

 

Reacties