Nieuwe campagne Rioja: ’Weten wie je bent’

2018riojanieuw1

Met een investering van 11 miljoen euro presenteert Rioja een nieuwe marketingaanpak met de slogan: ‘Weten wie je bent’.  Het nieuwe concept moet riojawijn de consument op een toegankelijke manier benaderen. Traditie, diversiteit en originaliteit zijn de belangrijkste waarden van Rioja. Crlos Corres  een kunstenaar uit Rioja heeft een serie van illustraties van druivenrassen voor de nieuwe strategie gemaakt. De campagne is gericht op 11 exportlanden waaronder Nederland. De export van Rioja is in 2017 in volume met 4.39% t.o.v. 2016 gestegen. In Nederland groeide de export van Rioja met 2.46%. In 2017 zijn de herkomstbenamingen ‘Vinos de Zona’ (Alta, Rioja Alavesa, Rioja Baja), ‘Vinos de Municipio’ (dorp, stad en gemeente) en ‘Viñedos Singulares’, Espumosos de Calidad de Rioja (mousserende wijnen) geїntroduceerd. Aan de wijnen met op het etiket ‘Reserva’ en ‘Gran Reserva’ zijn nieuwe eisen voor het bewaren gesteld. Ook is in 2017 wettelijk het gebruik van witte wijnen gemaakt van één druivenvariëteit toegestaan. Website met video: klik hier. 

Reacties