Golden State of Mind

Het California Wine Institute, de handelsorganisatie van Californische wijnhuizen, heeft een nieuwe wereldwijde imagocampagne gelanceerd. Deze campagne laat zien hoe de Californische wijnboeren en wijnmakers zich al generaties lang inzetten voor duurzame productie van kwaliteitswijnen en hoe Californië zich ontwikkelt tot leider in duurzame wijnbouw, innovatie en technologische ontwikkeling. De wereldwijde campagne is onderdeel van een 10-jaren plan om de export van Californische wijnen te ondersteunen. Dit plan heeft als doel het bereiken van $2.5 miljard in export en richt zich op verkoopondersteuning in bestaande markten en ontwikkelen van nieuwe exportmarkten voor Californische wijn.

De eerste fase zal zich richten op het verhogen van de bekendheid van Californische wijnen door een grote wereldwijde digitale campagne. Californië introduceert tevens een frisse blik met het nieuwe logo, die in de “Golden State of Mind” campagne vanaf April te zien zal zijn. Daarnaast wordt binnenkort de gloednieuwe CAPSTONE wijnopleiding geïntroduceerd; een uniek online studieplatform met een certificering op vier niveau’s.

“De afgelopen tijd is geen makkelijke geweest”, zegt Honore Comfort, VP Marketing bij het  California Wine Institute, “doelend op de natuurbranden en natuurlijk de Covid-situatie. We hopen met deze campagne een nieuwe start te maken en om nog meer consumenten kennis te laten maken met de wijnen uit Californië, de Golden State.

Op de www.discovercaliforniawines.com website wordt de nieuwe “Golden State of Mind” video gepresenteerd die de nieuwe campagne introduceert en de digital media kit bevat voorbeelden van de nieuwe campagne.

Reacties